€50.000

• donderdag 4 april 2013
  • Categorie: , ,

• VVD wethouder Meskers gooit €50.000 in het water van de Helderse haven.

Nog nooit vertoond, de gemeente Anna Paulowna, oh sorry Hollands Kroon, steunt het armlastige Den Helder met €50.000 om Sail 2013 te organiseren.

Inderdaad, Den Helder is armlastig maar Hollands Kroon raakt ook lekker in de schulden met al die nog door de vorige voor de gek/wethouder van der Laan omhoog gekletste, maar inmiddels door de markt gecorrigeerde waarden van grond-en onroerend goed van de gemeente. Het kwam allemaal toch zo mooi uit bij de afsluiting van de boeken van AP toen deze gemeente opging in het Walhalla Hollands Kroon. Inmiddels hebben wij dat gemerkt in de WOZ aanslag; alles ging fors omhoog en de minieme WOZ waardedaling (niet de verkoopwaardedaling) werd ruimschoots gecompenseerd door een extra verhoging van de indexering.

Tel uit je winst moet Meskers gedacht hebben; nu heb ik opeens €50.000 over om de bodem van de Helderse haven wat te ver-on-diepen. Maar goed, helemaal eerlijk zijn wij niet; een deel der bijdrage ad €35.000 zit in het beschikbaar stellen van ambtelijke mankracht aan de gemeente Den Helder die kennelijk niet genoeg papierbuffelaars hebben om dat klusje zelf te kunnen klaren en daarom een bulldozertje uit AP/HK best kunnen gebruiken.

Maar riekt dit niet naar overbezetting van het ambtelijk apparaat AP/HK; als AP/HK deze man kan missen wanneer vertrekt hij dan definitief?

Redactie JAS

Sam Kooy zei

Gelijk onze vriend Van Rumpoy, de baas van de EU, die enkele miljarden zonder ruggespraak aan Egypte weggaf. Allah moge weten waarom en waarvoor. Meskers voelt zich kennelijk de gelijke van deze heer en strooit, ondanks de bezuinigingen, ondanks een beleid van dichtgooien van accomodaties, ondanks de OZB verhogingen, ondanks .............., met tienduizenden Euro's alsof de gemeente Hollands Kroon de hemel te "rijk" is !! Wie heeft deze figuur en zijn collega's op de gemeentelijke trede's geholpen ? Het wordt tijd dat de direkte leiding van deze gemeente bij elke te nemen beslissing te rade gaat bij het gepeupel en anders zondermeer opstapt. Of gaan we nog verder opstap met de burgemeester ?

En het blijkt dat er 200.000 euro over is gebleven. Weg 50.000 euro voor niets.
    Dank u meneer Meskers.