Weer onenigheid over trafostation 't Veld

• donderdag 7 februari 2013
  • Categorie: , ,
  • 'T VELD - Bezwaarmakers van het beoogde transformatorstation nabij ’t Veld zijn het niet eens met de manier waarop het college van Hollands Kroon een ’onafhankelijke’ voorzitter voor het vervolgoverleg kiest.

Omdat de komst van het trafostation een heet hangijzer is, gaf de coalitie in de raadsvergadering van 24 januari opdracht aan het college om opnieuw in gesprek te gaan met alle betrokken partijen. Die gesprekken moeten geleid worden door een onafhankelijk voorzitter om zo meer begrip te kweken tussen voor- en tegenstanders. Het college zal samen met alle fractievoorzitters een kandidaat kiezen voor de rol van voorzitter.

En dát zien de tegenstanders niet zitten. ,,De aanstelling van de kandidaat dreigt hiermee een één-tweetje te worden tussen de meerderheid in de gemeenteraad (de coalitie) en het college’’, stelt Wim Sepers, die namens de bezwaarmakende partijen spreekt. ,,Voor ons zal dat betekenen dat wij geen kans hebben om ook maar enige invloed uit te oefenen op de keuze van de kandidaat. Dat betekent een valse start met een averechts effect op de door de coalitie gewenste ’vergroting van het maatschappelijk draagvlak’.

’’Wanneer de kandidaat wordt gekozen, kan gemeentewoordvoerster Noortje Slot niet zeggen. ,,Er is afgesproken dat de woordvoering hierover bij de gemeenteraad ligt. De raad brengt het naar buiten zodra de keuze is gemaakt.’’

NHD

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Jaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Natuurlijk is dit geen onafhankelijke voorzitter.
    Het zal wel een vriendje zijn van een van de politici die even geen werk had.

We komen in Nederland zo langzamerhand om in "onafhankelijke "commissies, "onafhankelijke"onderzoeken, "onafhankelijke"voorzitters, "onafhankelijke" milieudiensten, "onafhankelijke" politici.
    Kortom, overal waar benadrukt wordt dat het onafhankelijk is, is zo partijdig als de pest en is alleen bedoeld om tijd te winnen en hun vriendjes of vriendinnetjes aan een dik belegde boterham te helpen.

Dit is een ultieme poging om het maatschappelijk draagvlak voor het plan te vergroten", aldus fractievoorzitter Jan Swaag van de VVD.

Een "onafhankelijke" voorzitter die tot doel heeft het draagvlak te vergroten kan NOOIT onafhankelijk zijn omdat in dit geval zijn doel is het vergroten van dat draagvlak.

De bewoners hebben een standpunt ingenomen en willen het niet, maar de voorzitter moet ze dus op andere gedachten zien te brengen, dat mag nooit het doel zijn van een ONAFHANKELIJKE voorzitter.
    Hoe ONAFHANKELIJK ben je dan als voorzitter als je van te voren naar een standpunt gaat toewewerken?

Een dwaas als Jan Swaag schijnt dat niet te begrijpen en dit soort idioten bepalen voor ons wat we wel of niet goed moeten vinden.