Haven Den Oever verzet zich

• vrijdag 15 februari 2013
  •   DEN OEVER - De havengroep in Den Oever heeft zakenman Andre de Jong aangesteld om de belangen van de groep te behartigen rondom het plan ’Waddenpoort Den Oever’, voorheen ’Masterplan’.
    Volgens De Jong zitten de ondernemers in Den Oever niet te wachten op de herinrichtingsplannen die gemeente Hollands Kroon met het havendorp heeft en legt de gemeente kritiek naast zich neer.

Donderdag 28 februari staat het masterplan, waarin de haven en een groot deel van het dorp op de schop moeten, op de raadsagenda.

NHD
    ________________________________________________________________

'Belofte gedaan aan Industriegroep'

Volgens wethouder Theo Meskers van Hollands Kroon loopt Andre de Jong iets te hard van stapel. „We gaan eerst met de gemeenteraad in gesprek op 28 februari. Als zij de geschetste ontwikkelen ondersteunen, kunnen we inzoomen en verder kijken."

Meskers begrijpt de vrees van de Industriegroep dat de visserij en industrie in de verdrukking ko men. „Maar we hebben zwart op wit beloofd dat hun positie niet ter discussie staat."

Bovendien stelt hij dat Den Oever profiteert wanneer er niet te veel vertraging optreedt in het traject. „Dat heeft niets te maken met de Afsluitdijk en Triple-A, maar met de dijkophoging door het Hoogheemraadschap. Daardoor kunnen compenserende maatregelen worden genomen; zoals het verplaatsen van de kademuur."

NHD

Overal waar de politiek zich mee gaat bemoeien gaat het mis. Politici hebben geen enkel verstand van zakenen zeker de politici in Hollands Kroon niet.
    Politici denken alleen aan het eigen belang, we kennen allemaal Ton Hooijmaijers nog wel die op een solide manier uit de wind wordt gehouden door zijn vrienden.
    Heel verstandig wat ze in Den Oever doen.