Han van Egmond voorman Texelse agrariërs

• zondag 10 februari 2013
  • Categorie: , , ,
  • Han van Egmond woont in Den Burg en werkt bij de gemeente Hollands Kroon.

TEXEL

Han van Egmond uit Den Burg is de nieuwe voorzitter van LTO Noord KAVB afdeling Texel. Han van Egmond komt niet uit de agrarische sector, maar hij is er zeer in geïnteresseerd. Bovendien heeft hij veel kennis over zaken waar de agrarische sector mee te maken heeft, zoals ruimtelijke ordening en milieu.

Gemeente Hollands Kroon

Van Egmond werkt bij de gemeente Hollands Kroon als toezichthouder Ruimtelijke Ordening. Hij houdt zich daar ook bezig met het opstellen van bestemmingsplannen.

Nico Kikkert

Van Egmond volgt Nico Kikkert op die eind oktober vorig jaar afscheid nam vanwege een nieuwe, drukke baan, waarvoor hij veel in het buitenland verblijft.

Alfons Kuip

De komende maanden wordt Van Egmond ingewerkt door vice-voorzitter Alfons Kuip, die de afgelopen tijd de voorzitterstaken heeft waargenomen.

NHD

"Han van Egmond komt niet uit de agrarische sector, maar hij is er zeer in geïnteresseerd".

Als voorzitter mag er van je verwacht worden dat je veel voor de sector over hebt, daarom zal het niet eenvoudig zijn om als handhaver van de gemeente Hollands Kroon je collega boeren/bollenboeren te wijzen op het vele (verboden)gifverbruik en daar samen met je collega's van de milieudienst streng op te controleren.

Is daarom het gifverbruik soms meer als 10.000 keer boven de norm, of worden daarom vooraf de controles aangekondigd bij de boeren/bollenboeren en zijn daarom de bestemmingsplannen zo lankmoedig voor die doelgroep?

Om als buitenstaander gekozen te worden door de agrarische sector moet je wel erg veel vertrouwen genieten van die leden, daarom is het zeer lastig om als werknemer van Hollands Kroon diezelfde agrarische sector bij overtredingen te moeten beboeten.

Dit soort functies kunnen normaal gesproken niet samengaan, aan de ene kant de belangen van je sector verdedigen en aan de andere kant in veel gevallen bij overtredingen van die sector de belangen van de belastingbetaler van Hollands Kroon behartigen.

Maar in Hollands Kroon is alles mogelijk, tijd dat de bezem er eens flink doorheen gehaald wordt.