Van der Veek mijdt als wethouder bedrijf

• woensdag 30 januari 2013
  • De gemeenteraad an Schagen kan gerust zijn:wethouder Sigge van der Veek liet de 29 leden tellende raad gisteravond weten dat hij zich gedurende zijn ambtsperiode zal onthouden van elke bemoeienis met de bedrijven waarvan hij mede-eigenaar is.

Ook kondigt hij aan zijn rol als toezichthouder bij de Coöperatie Windunie eind 2013 te be-eindigen. „Dan is de wijziging van de Organisatiestructuur van deze Coöperatie voltooid. Gezien mijn betrokkenheid bij windenergie zal het windmolenbeleid geen deel uitmaken van mijn wethoudersportefeuille."

CDA-wethouder Van der Veek uit Sint Maartenvslotbrug is mede-eigenaar van het bedrijf FLuwel en de dochterondernemingen Tulpenland en Zijper Nursery. In een schriftelijke verklaring aan de raad laat hij weten iedere schijn van belangenverstrengeling te willen vermijden 'door een open en transparante opstelling'. „Gedurende mijn. wethouderschap draag ik de zeggenschap van mijn belang in Fluwel over aan mijn compagnons. 1k zal mij distantiëren van besluitvorming die Fluwel betreft", aldus Van der Veek.

NHD

Als gemeente moet je niet willen dat er een wethouder in een college zit die de kans loopt tegen zijn eigen belangen te moeten in gaan.
    Sigge van der Veek kan beloven wat hij wil maar de man is bij voorbaat ongeloofwaardig.
    Als de rest van het college en de raadsleden dat niet inzien dan zijn ze nog dommer als het achterend van een varken.
    Wat een ongelooflijk stel flapdrollen en naruurlijk zullen de burgers wel weer het kind van de rekening zijn als het zo ver is.