Talpa: ’Hollands Kroon mag Voice-methode niet gebruiken’

• zaterdag 5 januari 2013
  • Categorie:

• AMSTERDAM De gemeente Hollands Kroon maakt inbreuk op het auteursrecht door de methode van The Voice te gebruiken bij de werving van nieuwe medewerkers die de gemeente wil opleiden.
    Dat liet een woordvoerder van het tv-bedrijf Talpa vrijdag weten. Talpa, de maker van het populaire tv-programma, zal daarom in contact treden met de gemeente.

„We gaan de gemeente erop wijzen dat dit niet mag”, zei de zegsman. „Ze hebben daar behoefte aan een jurist die verstand heeft van merkenrecht.”

Talpa laat juristen uitzoeken hoe er kan worden opgetreden tegen het gebruik van The Voice of Holland. Het bedrijf wil geen uitzonderingen maken om te voorkomen dat iedereen met het merk aan de haal gaat.

Net als in de talentenjacht op tv zitten de directieleden van Hollands Kroon op rode stoelen met de rug naar de sollicitanten toe. De kandidaten krijgen 2 minuten de tijd om zich te presenteren. Draaien de stoelen om, dan is de kandidaat door naar de volgende selectieronde. ’De Stem van Hollands Kroon’, waar ook publiek bij is, vindt half januari plaats in het oude gemeentehuis van Wieringermeer in Wieringerwerf.

Bron: NHD

Luister naar het interview van NOS met Wim van Twuijver van Hollands Kroon:

Bron: NOS

Het zal wel weer een idee van wethouder Meskers zijn.

Zoals gewoonlijk zal de gemeente naar de rechter stappen omdat ze het er niet mee eens zal zijn.
    De gevolgen voor de burgers zullen nog meer kosten zijn, maar voor de heren ambtenaren is dit het zoveelste buitenkansje want het verschaft ze weer veel werk.

In Hollands Kroon en voorheen Anna Paulowna, is het de gewoonte om als gemeente met de meest idiote plannen of voorstellen te komen en als de burgers, andere overheden, enz., het er niet mee eens zijn worden ze gedwongen naar de Rechter te stappen.
    Daardoor creeren politiek en ambtenaren veel werk zodat hun baantje verzekerd is.

Wim van Twuijver jat een programmaidee.
    Hij heeft overigens een fout imago.
    Goedkope jas, afschuwelijk hemd, verkeerde das, afschuwelijke kleurencombinatie, vette nek. Is zijn kapper dood?
    Over Talpa zegt hij: ze komen maar voor een goed gesprek en een BAK KOFFIE!!, dan komen we er wel uit!
    Onder welke steen heeft deze man de afgelopen 30 jaar geleefd?
    Zo kun je niet in de media treden.
    Het is een boer en zo gedraagt hij zich ook.
    Een schande voor Hollands Kroon.

Hij spreekt in het intervieuw over lef hebben; nou dat heeft hij.
    Ook nog even het woord creatief gebruiken en exellente dienstverlening voor onze burgers.
    Nou, deze burger ziet het als dom.

En dan sta je ook nog op GEEN STIJL.

Zou mevrouw van Twuijver trots op hem zijn?

Reactie van LADA (Democratie Anders)

Het schaamtegevoel overheerst bij het zien van het journaal van gisteravond. niet alle details zijn nog bekend, daar zullen we nog achteraan gaan. Wel hebben wij al een aantal klachten ontvangen van kandidaten die na een vierjarige studie zich moesten presenteren in 2 minuten tijd. Schandalig. Hollands Kroon is financieel gezien eerder toe aan een personeelsstop. Probleem is dat het ambtenarenapparaat teveel financiële ruimte krijgt. Via de begrotingsbehandeling krijgen we daar als raad onvoldoende grip op. Daar zullen we ook nog zeker over spreken.

Ander punt: Binnen het college en het ambtenarenapparaat wordt de sobere cultuur van ons gebied onvoldoende begrepen. Verenigingen en stichtingen moeten krabben en bijten en dan nu dit. De dure stoelen kunnen misschien een plek krijgen in het Rariteitenmuseum Hollands Kroon. Zal zeker veel bezoekers trekkken.

Als we alle informatie op een rij hebben zullen we ons uitgebreider laten horen.

Je schaamte je als mens uit de Anna Paulowna polder de ogen uit het hoofd! Wat een incompetente, vieze en bovenal domme kerel.

Gr. Peggy

De 'heer' van Twuijver was vroeger een smeris.

Nu is alles duidelijk.