'Realisatie Kruiszwin Anna Paulowna kost tijd'

• woensdag 16 januari 2013
  • Categorie: , ,
  • ANNA PAULOWNA - Directeur Ben Broxterman van Woningbouwvereniging Anna Paulowna gelooft in de realisatie van het plan Kruiszwin nabij het gelijknamige natuurgebied; bedoeld voor senioren.
    ,,Voor omstanders lijkt het alsof er weinig gebeurt, maar dit proces vergt tijd.’’ Het geduld van de ouderen wordt flink op proef gesteld.

Ouderenbond LSBO Hollands Kroon vermoedt dat de gemeente zich verschuilt achter andere bouwplannen waar geld mee verdiend kan worden. ,,Wij krijgen het idee dat het bestuur niet wil’’, zegt secretaris Tjibbe Wouda. ,,De woningbouwvereniging heeft de grond en het geld en kan zo beginnen.’’

Volgens wethouder Lia Franken ligt het probleem bij het feit dat provincie haar beleid heeft aangescherpt en er regionaal afspraken moeten komen over waar en hoeveel er gebouwd gaat worden in de Noordkop. ,,Komt bij dat Kruiszwin is gepland in het buitengebied, waardoor je nut en noodzaak moet kunnen aantonen om daar te kunnen bouwen. Dat vergt tijd.’’