Opnieuw overleg over trafostation 't Veld

• Categorie: , ,
  •  ANNA PAULOWNA  Initiatiefvoorstel oppositie haalt agenda niet

DOOR LISET VAN RAVENZWAAI

Er wordt opnieuw overleg gepleegd over de beoogde locatie voor het transformatorstation bij
    't Veld. Tijdens de gemeenteraad van Hollands Kroon gisteravond, dienden de coalitiepartijen (VVD, CDA en PvdA) nog geen definitieve zienswijze in.

In plaats daarvan gaven zij het college van burgemeester en wethouders de opdracht nog eens om tafel te gaan zitten met alle betrokken partijen en belanghebbenden. „Het proces is volgens de juiste procedures verlopen vinden wij. Dit is een ultieme poging om het maatschappelijk draagvlak voor het plan te vergroten", aldus fractievoorzitter Jan Swaag van de VVD.

Onder leiding van een onafhankelijk voorzitter zal er overleg zijn over de locatiekeuze en de landschappelijke inpassing daarvan. De uitkomsten van het overleg worden door de partijen meegenomen in de definitieve zienswijze, die zij op de raadsvergadering van 25 april zullen indienen. Wethouder Lia Franken ging akkoord met de opdracht en stelde dat ze ermee aan de slag zal gaan.

Voorstel

Het initiatiefvoorstel van alle oppositiepartijen behalve de ChristenUnie, haalde de raadsagenda niet. Met dat voorstel wilden de partijen de bevoegdheid voor het nemen van ingrijpende besluiten, zoals de komst van een trafostation, aan de raad over laten en deze niet overdragen aan het college. De coalitiepartijen voelden hier helemaal niets voor en stemden allen tegen.

Gerry Klippel, van actiegroep Houd de Dorpen Groen die tegen de komst van het transformatorstation protesteert, was enigszins blij met uitkomst van de avond. „Ik had verwacht dat na vanavond er definitief voor een locatie zou worden gekozen. Dus dit valt mij enigszins mee. Het geeft ons toch weer een mogelijkheid nog iets te kunnen doen tegen de komst van het transformatorstation."

__________________________________________________

Onrustig

De raadszaal zat bomvol gisteravond. Twee bussen
    vol boze bewoners uit 't Veld, De Weel en Zijdewind
    lieten van zich horen. Burgemeester Nawijn moest de
    bewoners tot vier keer toe vragen om zich rustig te
    houden en luisteren naar de raadsleden.
    ___________________________________________________

NHD

Er moet weer een "onafhankelijke" voorzitter komen die natuurlijk voor veel geld zal moeten worden ingehuurd(vriendje van de een of ander?).
    Als onze vriend v.d.Laan(pvdA) zoiets voorstelt kan je er vergif op innemen dat de uitkomst bij voorbaat al vaststaat, daar zal v.d.Laan hoogst persoonlijk wel voor zorgen. Franken en v.d.Laan zijn een schande voor de politiek, voor zover in de politiek nog iets een schande kan zijn.