Klagers over vliegclub Den Helder in ongelijk gesteld

• vrijdag 18 januari 2013
  • MIDDENMEER– Een omwonende die stelde last te hebben van de Vliegclub Den Helder aan de Flevoweg is door de Raad van State in het ongelijk gesteld.
    De stelling van de inwoner dat de vliegclub een ontheffing van slechts vijf jaar heeft gehad werd ook niet gehonoreerd. De Raad van State oordeelt onder meer dat de afstand van het vliegveld tot de woning van de bezwaarmaker (circa 900 meter) geen onaanvaardbare hinder met zich meebrengt. Daarmee is de vliegclub Den Helder weer een stap dichter bij een parmante plek in de Wieringermeer gekomen.

Eerdere bezwaren van de buur tegen het inruimen van plek voor de vliegclub in het bestemmingsplan door de gemeente Hollands Kroon waren bij de Alkmaarse rechtbank van tafel geveegd.