Geen zorgen over tegenwind ’Windplan Wieringermeer'

• zondag 20 januari 2013
  • Categorie: , ,
  • WIERINGERMEER - Nuon en de provincie maken zich geen zorgen over tegenwind voor het ’Windplan Wieringermeer’.
    Ook niet nu de Raad van State een streep heeft gezet door een bestemmingsplan van Hollands Kroon, dat het ophogen van turbines en uitbreiden van een testcentrum toestaat.

,,Wij vertrouwen er op dat gemeente, provincie en rijk zich inspannen om knelpunten weg te nemen’’, zegt Nuonwoordvoerster Mandy Ros. De elektriciteitsreus is partner bij de windmolenplannen in de Wieringermeer. Defensie heeft bezwaren, omdat geen onderzoek is verricht naar gevolgen van hoge(re) turbines voor een radarstation in Den Helder.

Frans Nederstigt zegt namens de provincie stelt dat Hollands Kroon niet hoeft te vrezen dat Noord-Holland ’een stok in de spaken steekt’, wanneer alsnog onderzoek leidt tot een geactualiseerd bestemmingsplan. ,,Er is eerder goedkeuring verleend, dat doen wij gestand.’’

Hollands Kroon gaat de uitspraak en gevolgen bestuderen. Voorlichtster Noortje Slot: ,,Binnenkort zullen we dit met windturbine-eigenaren bespreken.’’

NHD

Waarom zou je ook eens luisteren naar de tegenstanders van die ondingen?
    Als nou eens gestopt wordt met de torenhoge subsisies op die ondingen, dan nog eens kijken of al die voorstanders blijven investeren.
    Ze veroorzaken erg veel overlast en het renndement is bedroevend.