Enquête Oostpolder spreekt boekdelen

• vrijdag 5 maart 2010
  • Categorie: , ,
  • 5 maart 2010 Anna Paulowna - Op dinsdag 30 maart is er een hoorzitting op het gemeente­huis waarbij betrokkenen hun zienswijzen kunnen geven op het ’golfbaanplan’. Aanvang is 19 uur.

DOOR LYDIA JASPER

De enquête van Belangenvereniging Oost­polder is overduidelijk. Het leeu­wendeel van de leden ziet niets in ingrijpende gebiedsontwikke­lingen zoals een golfbaan, recre­atiewoningen en zorghotel.

Van de tachtig leden waren er vijftig aanwezig tijdens de bewo­nersavond op 8 februari in Van Ewijcksluis. Daarvan vulden er 43 de enquête in en 39 daarvan spraken dus duidelijk uit dat ze zich alleen konden vinden in kleine aanpassingen die het oor­spronkelijke karakter van de Oostpolder niet zouden aantas­ten. Slechts twee inzenders wa­ren positief ten opzichte van de plannen van projectontwikke­laar Par 2 en konden zich zelfs vinden in de meest uitgebreide variant, waarbij ZAP ook werd betrokken. Nog eens twee ande­ren zagen brood in het alleen ver­plaatsen van ZAP en de manege, mits er niet meer dan honderd woningen op de leegstaande plek in Van Ewijcksluis gebouwd zouden worden. Volgens de be­langenvereniging spreken deze cijfers voor zich.

Op dinsdag 30 maart is er een hoorzitting op het gemeente­huis waarbij betrokkenen hun zienswijzen kunnen geven op het ’golfbaanplan’. Aanvang is 19 uur. Zowel CDA als PvdA wil nog niet inhoudelijk reageren op de enquête. Ze wachten liever eerst de hoorzitting af. Maar Elaine Vlaming (CDA) geeft aan dat de uitkomst geen verrassing is voor haar.

Ook Johan Veul (PvdA) vindt het een duidelijke uitslag. „Het zal moeilijk worden om het gepresenteerde plan in de Oost­polder door te zetten.

Theo Meskers (VVD) stelt dat de uitkomst aansluit bij het beeld dat de VVD heeft over de Oostpolder en de bewoners. „De­ze uitkomst biedt weinig per­spectief aan de plannen van de projectontwikkelaar."

Bron: NHD