Roep om vertrek Henry Meijdam als adviseur provincie Noord-Holland

• vrijdag 21 december 2012
  • HAARLEM - De omstreden VVD-bestuurder Henry Meijdam mag geen adviseur worden van de provincie Noord-Holland.
    Een aantal fracties in Provinciale Staten verlangt dat GS de benoeming terugdraait.

De fractievoorzitters van GroenLinks en SP menen dat Meijdam niet van onbesproken gedrag is. Zij wijzen GS in schriftelijke vragen op het onderzoek 'Schoon Schip' dat kritisch oordeelde hoe ex-gedeputeerde Meijdam als lobbyist het beleid van zijn opvolgers beïnvloedde.

Titia van Leeuwen (GroenLinks) en Remine Alberts (SP) houden GS in schriftelijke vragen voor dat de benoeming van Meijdam de provincie schade berokkent.

Verscheidene fractievoorzitters hadden de benoeming ook afgeraden. GS wezen Meijdam deze week aan als voorzitter van een zogeheten gebiedscommissie voor de regio Amstel-, Gooi- en Vechtstreek. Deze commissie beoordeelt plannen en geeft adviezen over het landschappelijk gebied.

NHD

We kennen steeds meer adviseurs, dubieus of niet, maar wat is eigenlijk het nut van al die dikbetaalde adviseurs?
    Omdat kennelijk bij onze bestuurders geen mensen meer zitten met enige visie moeten er adviseurs aangesteld worden, maar als je als bestuurder geen visie hebt moet je geen bestuurder worden.

Hetzelfde met de "onafhankelijke" commissies. Te pas en te ompas worden er onafhankelijke commissies opgetuigd die alleen maar tot doel hebben uit te zoeken wat iedereen al weet, natuurlijk tegen een vorstelijk salaris want het zijun tenslotte allemaal vriendjes van elkaar. Daarom ook is er van enige "onafhankelijkheid" al lang geen sprake meer. "ZE" houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd en op deze manier hebben ze weer een dik betaalde schnabbel.
    Het gewone volk maar bezuinigen en onze bestuurders en hun vriendjes op een werkelijk onthutsende wijze hun zakken vullen en het ergste is dat het steeds erger wordt.