'Raad Hollands Kroon moet rekening houden met wens bevolking'

• vrijdag 21 december 2012
  • Categorie: , ,
  • ANNA PAULOWNA - Met een touringcar vol kwamen de tegenstanders van de komst van een transformatorstation bij 't Veld donderdagavond naar de vergadering van de gemeenteraad van Hollands Kroon.

Om nog een keer hun ongenoegen te tonen over het plan, voordat in januari het besluit wordt genomen waar het station gebouwd gaat worden.

Liefst dertien insprekers, waarvan elf tegenstander van de beoogde locatie vier achter de Rijdersstraat in 't Veld tegenover buurtschap De Weel, en twee tegenstander van locatie vijf bij het Verlaat, hebben hun zaak nog eens bepleit. Waarbij de oppositie tegen locatie vier vooral een oproep deed aan de raadsleden om te luisteren naar de wens van de bevolking. Volgens de belangengroepen heeft driekwart van de huishoudens in 't Veld en De Weel aangegeven tegen de komst van de installatie op locatie vier te zijn.

Hoe het afloopt is eind januari bekend. Dan geeft de raad aan of het zich kan vinden in de voorkeur van het college van burgemeester en wethouders en netbeheerder Tennet/Liander voor locatie vier. Zo niet, dan kan locatie vijf alsnog uit de bus komen. Maar ook de tegenstanders daar hebben al aangegeven dan naar de bestuursrechter te zullen stappen.

NHD