VVD wil geen windmolens op industrieterrein Heerenveen

• zaterdag 24 november 2012
  • Categorie: , ,
  •  HEERENVEEN – VVD Heerenveen wil geen windmolens op het Internationaal Bedrijvenpark Friesland en op het Klaverblad NoordOost bij Heerenveen!

De fractie van de VVD reageert hiermee op de ontwerp-Structuurvisie Windstreek Fryslân 2012, opgesteld door Gedeputeerde Staten van Fryslân.

“Uit ingediende zienswijzen van verschillende particulieren en diverse groeperingen uit omliggende dorpen blijkt dat er voor plaatsing van windturbines geen draagvlak is”, aldus VVD-raadslid Zwany van Brussel.

“Daarnaast passen grote, moderne windmolens niet in het landschap, zij veroorzaken horizonvervuiling. Bovendien zijn er tegenwoordig andere alternatieven voor het opwekken van duurzame energie en om de CO2-uitstoot te reduceren. Veel van deze alternatieven hebben een minder negatief effect op de landschappelijke inpassing van deze omgeving.

” Het College van B en W van de gemeente Heerenveen kan een zienswijze indienen tegen deze ontwerp-Structuurvisie. Zwany van Brussel roept, namens de VVD-fractie, het college, tijdens de gemeenteraadsvergadering op 26 november a.s., middels een amendement op een zienswijze te formuleren, waaruit duidelijk blijkt dat op deze locatie bij Heerenveen geen ruimte is voor windturbines!

Heerenveense Courant

Standpunt PvdA Heerenveen