Moras - Raad kijk nog eens naar de Locatie.

• donderdag 22 november 2012
  • ZIJDEWIND  Actievoerder Theo Moras uit Zijdewind stelt alles in het werk om de gemeenteraad van Hollands Kroon in te laten zien waarom deze locatie wordt afgewezen.
    Actievoerder Theo Moras uit Zijdewind stelt alles in het werk om de gemeenteraad van Hollands Kroon in te laten zien dat de gekozen locatie voor het transformatorstation bij De Weel een verkeerde keuze is. Een keuze waar de meeste inwoners overlast zullen ervaren van het transformatorstation.

Er is de laatste jaren heel wat te doen geweest over het transformatorstation, dat hij er moet komen daar is iedereen het wel over eens. De plaatst waar hij zou moeten komen volgens het college roept echter de nodige weerstand bij de bevolking van ’t Veld, Zijdewind en de Weel op. Liever zagen ze het transformatorstation een paar honderd meter verderop, bij de locatie Verlaat, geplaatst.

In een poging om de gemeenteraad te overtuigen dat het transformatorstation niet thuis hoort aan de Weel heeft Theo Moras een lijst opgesteld met afstanden bij de locaties 4 (De Weel)+5 (Verlaat) tot de woningen. Volgens Moras zijn alle afstanden gemeten via Google Earth dus nagenoeg transparant en controleerbaar.

Om het allemaal nog wat duidelijker toe te lichten zijn er wat het zicht op loc. 5 betreft een aantal foto’s  gemaakt. Moras nodigt de raadsleden van Hollands Kroon uit om de situatie aan de hand van deze foto’s ter plekke te observeren.

Moras nodigt de raadsleden van Hollands Kroon uit om de situatie aan de hand van deze foto’e te observeren. s ter plekke te observeren.