Tegenvallers bij Hollands Kroon

• zaterdag 20 oktober 2012
  • Categorie: , ,

• De gemeente Hollands Kroon heeft dit jaar te kampen met financiële tegenvallers.

Uit een tussentijdse rapportage blijkt, dat de gemeente ruim 335.000 euro in de min staat ten opzichte van de begroting. Onder meer de hogere kosten voor het leerlingenvervoer nadat er vervanging moest worden gezocht vanwege het faillissement van Taxicentrale Schoorl, lopen in de papieren.

Sam Kooy zei

Lijken uit de kist hoorde ik éérder zeggen. N.m.m. komt hier geen eind meer aan. Voorts: hoe durf je dergelijke onrustzaaiende beweringen te uiten, daar waar de totale organisatie van een nieuwe gemeente als Hollands Kroon, nog amper of niet op poten staat. Reeds nu roepen dat de tussentijdse rapportage een tekort weergeeft van € 335.000. Als toelichting geeft de gemeente - aannemende dat in dit artikel het maximale is gezegd door die gemeentelijke bestuurders - aan dat de oorzaak hiervan ligt in "ondermeer". Noemen we dit openheid van zaken ? Noemen we dit kunde en wetenschap van gemeentebestuurders en hun ondergeschikten ?

Kom op gemeente Hollands Kroon. Jullie weten donders goed dat een fusie handen vol geld kost en dat daar geen eind aan zal komen. En geen gezeur over wachtgeldregelingen e.d. Dat wisten jullie reeds lang van tevoren. Maar een ieder, die belang had in een fusie, hield zijn mond toen Heller van de Provincie hen het verhaal van Rombout en consorte, waaronder onze vriend Hooijmaijers (ja, ja !), voorkouwde. Evenals Remkes. Fuseren en geen gelul. Natuurlijk hielden de belanghebbenden hun mond. Als makke schapen werden zij eventjes geslacht door diezelfde Heller. Immers zij zagen de gouden koets al voorbijtrekken met dikke pakken Euro's en lieten het kwijl daarom de vrije loop.

En nu heren ambtenaren ? Wat betekent het onbenullige woord "ondermeer" en "lopen in de papieren"? Voor jullie waarschijnlijk een move om die domme burger weer een rad voor ogen te draaien en dan zijn bakkes houdt. Om nog eens een stuk of wat zwembaden te sluiten ? Of misschien een paar sporthallen ? Of .... ach ik kan hierover een A4 vullen. Maar eens flink in eigen vlees snijden ? Ho maar ! Nee, niet alléén die taxicentrale. Er is veel meer. Transparantie ? Vergeet het. Schijndemocratie van jewelste. Maar met dergelijke "uitbundige" uitleg over het "waarom" van dit soort bedragen bereik je na enkele keren wel dat diezelfde domme burger gewoon wordt mat geslagen. Dat hebben we op Texel gezien inzake die beruchte 8 miljoen. Nietwaar mijne heren want op een enkeling na hield een ieder zijn mond !!! Er zijn wat mij betreft slechts een paar woorden voor dergelijke politieke openheid te vinden: misselijk makend en walgelijk.