Plan kinderdagverblijf landgoed Hoenderdaell

• woensdag 31 oktober 2012
  • Categorie: , , ,

• ANNA PAULO3VNA - Stichting Kinderopvang Langedijk (SKI) heeft plannen om een kinderdagverblijf op landgoed Hoenderdaell te starten. De gemeente ziet echter geen mo­gelijkheden voor het idee.

DOOR LISET VAN RAVENZWAAIJ

De aanvraag is in overleg met Pieter Kruijff, eigenaar van landgoed Hoenderdaell, inge­diend. Het plan is om het ge­bouw bij de beeldentuin uit te bouwen tot geschikte locatie. „We hebben al een BSO bij sportvereniging Kleine Sluis en willen graag een totaalaan­bod van kinderopvang aanbie­den in Anna Paulowna", ligt Jola Geerligs van SKL toe.
    „Een dagverblijf op Hoen­derdaell past in ons idee van thematische opvang, waar kinderen in .een landelijke omge­ving met de natuur bezig zijn."

De gemeente wijst het prin­cipeverzoek af vanwege het be­stemmingsplan waar een kin­derdagverblijf niet in past. Ook zou het terrein niet ge­schikt zijn omdat het vanuit een richting bereikbaar is en er niet aan de wettelijke op­komsttijd van de brandweer wordt voldaan.

Geerligs laat het er niet bij zitten. „Er is geen haast bij. We gaan het nu verder onderzoe­ken en dan zien we wel wat er nog mogelijk is voor ons."

NHD