‘Merkwaardige verspreking'

• woensdag 31 oktober 2012
  • Categorie: , , ,

• HOLLANDS KROON

Lada-voorzitter Ebe Elzinga is blij dat fractievoorzitter Rob Ravensteijn niet wordt veroordeeld tot gevangenisstraf of een boete wegens de schending van geheimhoudingsplicht.

Toch vindt hij het onbegrijpelijk dat Johan Remkes, Commissaris van de Koning in Noord-Hol­land, slechts een 'slip of the ton­gue' wordt verweten. „Hij was volledig in functie toen hij zijn opmerking plaatste. Merkwaar­dig dat dit als een kleine verspre­king wordt gezien. Rob Raven­steijn heeft Remkes na de installatie van de burgemeester over zijn opmerking aangesproken en daarop is niet gereageerd.
    Voor de fractievoorzitter dus reden om te handelen zoals hij heeft gedaan; daarin gesteund door het bestuur van Lada."

Voor Lada is daarmee niet geheel de kous af. „Wij gaan het ge­sprek aan met de raadslieden die ervoor hebben
    gezorgd dat bur­gemeester Nawijn aangifte heeft gedaan. Die kunnen alleen bin­nen de raad worden gezocht."

NHD