’Weer wildcrossen bij gebrek aan vaste baan’

• dinsdag 28 februari 2012
  • Categorie:
  •  Wieringermeer  -  De motorcrossers in Noord-Holland zijn het zat.

Na het sluiten van de tijdelijke crossbaan in Den Helder zitten ze opnieuw zonder locatie waar ze hun sport kunnen beoefenen. Uit protest kondigen ze aan opnieuw te gaan ’wildcrossen’ op lege stukken land tot dat de politiek met een oplossing komt.

Enkele tientallen motorcrossers kwamen gisteren samen op een leeg stuk grond op glastuinbouwbedrijventerrein Agriport in de Wieringermeer. Leden van crossverenigingen uit Den Helder, Niedorp, Alkmaar en Wijdewormer waren voor het verder geheim gehouden evenement uitgenodigd.

De actievoerders kondigen aan de komende tijd vaker wilde crossen te gaan organiseren. ,,We moeten wel weer willen we onze sport een beetje kunnen beoefenen. In Noord- en Zuid-Holland is er na de sluiting van Den Helder geen crossbaan meer. Dus zijn we nu aangewezen op banen in het oosten van het land, Brabant en Limburg. Dat is geen doen’’, stelt de organisator van de cross op Agriport, die anoniem wil blijven.

Bron: NHD