Petten wil haast met zand voor kust

• zaterdag 25 februari 2012
  • 25 februari 2012 - Noordkop  -  De kustafslag bij Petten deze winter geeft maar weer eens aan hoe hard het nodig is dijk en duin bij het dorp te versterken, stelt de Ondernemersvereniging Petten.

DOOR HARRY DE JONG

PETTEN

De kustafslag bij Petten deze winter geeft maar weer eens aan hoe hard het nodig is dijk en duin bij het dorp te versterken, stelt de Ondernemersvereniging Petten. Daarom dringt ze er bij staatssecretaris Atsma (Infrastructuur en Milieu) andermaal op aan haast te maken met zand voor de kust.

Dat doen ze in een brief aan Atsma. Vorig jaar deden de ondernemers uit de badplaats hetzelfde en kregen ze te horen dat eind 2011 bekend zou zijn wie dijk en duin zou versterken.

Dat streven is inmiddels achterhaald. Pas in de loop van dit jaar wordt bekend welke aannemer de klus en het bijbehorende extra onderhoud gaat uitvoeren. Opnieuw vertraging, terwijl in Zuid-Holland een zelfde klus inmiddels al is geklaard. ’Dit valt niet meer uit te leggen, geeft de Ondernemersvereniging aan.

Pettemers hebben er eigenlijk al geen vertrouwen meer in dat dit project op korte termijn succesvol wordt afgesloten, geven de ondernemers in hun brief aan Atsma aan. De Ondememersvereniging doet daarom nogmaals een ’dringend beroep’ op de staatssecretaris om betrokken partijen in Noord-Holland (provincie, hoogheemraadschap en Rijkswaterstaat) te bewegen tot een ’effectieve en daadkrachtige aanpak’ van versterking van de kust. Zodat, zoals eerder toegezegd, nog dit jaar de aannemer kan worden aangewezen die het werk moet gaan uitvoeren.

Bron: NHD