Oproep aan de gemeenteraad van Zijpe

• dinsdag 21 februari 2012
  • Categorie: , , ,

• Raad Zijpe krijgt gelegenheid om definitief een eind te maken aan het grote onrecht dat omwonenden zoveel jaren wordt aangedaan.

Geachte leden,

Op 28 februari a.s. krijgt u de gelegenheid om definitief een eind te maken aan het grote onrecht dat ons al zoveel jaren wordt aangedaan. Het enige wat u hoeft te doen, is u uit te spreken tegen legalisering van windturbine Grote Sloot 158.

Het zal u inmiddels bekend zijn dat de eventuele schade geheel en al voor rekening van de eigenaar is. Er is dus geen enkele reden voor u om dit procedure-circus voort te zetten of een nieuwe procedure op te starten.

Iedereen is het zat. Wij ook. Klagen is niet leuk, is zeker niet jarenlang vol te houden. Alleen, wij moeten wel doorgaan, wij hebben geen keus. Het enige waar we voor strijden is onze (nacht)rust en ons normale leefmilieu waar wij recht op hebben, maar dat ons door de politiek zomaar is ontnomen.  Om uw kennis van de feiten wat op te frissen, hierbij de twee brieven die wij onlangs aan Gedeputeerde Staten stuurde.

Tot slot: het is een ieder bekend dat deze turbine er nooit had mogen komen. Vele fouten en misleidingen later behoort er een definitieve streep onder te worden gezegd. Zeker nu bekend is dat hij uit het lood staat. Dit zeggen wij overigens in navolging van:
    - de Raad van State,
    - alle fracties van Provinciale Staten,
    - college van Gedeputeerde Staten
    - de Bezwaar- en Klachtencommissie,
    - de Milieudienst (tot eind 2010)
    - de Milieupolitie
    - de KPO
    - het NKPW
    - de meeste inwoners van de Zijpe
    - elk mens, die je ontmoet, met enig rechtvaardigheidsgevoel
    - en mogelijk binnenkort de rechtbank (beroepschrift) en de voorzieningenrechter (scheefstand).

Hopelijk bent u bereid zich alsnog in dit rijtje te scharen.

Vriendelijke groet,

namens alle omwonenden,