Bouw brede school na korte winterstop hervat

• vrijdag 24 februari 2012
  • Categorie: , , ,
  • 24 februari 2012 Wieringerwaard  -  De adempauze wordt benut om de laatste financiële plooien met aannemer Dozy uit Den Helder glad te strijken.

DOOR LEO BLANK

De bouw van de brede school in Wieringerwaard wordt in de tweede week van maart hervat. Sinds de kerstvakantie is het stil op het bouwterrein aan de Populierenlaan.

Volgens Woningstichting Den Helder, opdrachtgever voor de bouwklus, en de schoolleiding was de korte winterstop vooraf gepland. Het slaan van de eerste paal, op 12 december vorig jaar, werd vervroegd om deze symbolische handeling nog te laten plaatsvinden in de periode dat de gemeente Anna Paulowna zelfstandig bestond.

Woordvoerster Marion van den Broek van Woningstichting laat weten dat de adempauze ook wordt benut om de laatste financiële plooien met aannemer Dozy uit Den Helder glad te strijken. Geruchten over een mogelijke grondvervuiling verwijst ze naar het rijk der fabelen. „De grond is juist schoon aan ons overgedragen door de gemeente."

De woningcorporatie is medeeigenaar van het bouwbedrijf. Directeur Karin Arends van De Twee Weegen benadrukt ook dat de tijdelijke passiviteit volgens afspraak is: „We zijn ook nog bezig met de afronding van de laatste onderdelen van het bestek. We zitten elke drie weken met alle partijen om tafel. Het loopt perfect."

De nieuwe school wordt voorjaar 2013 in gebruik genomen.

Bron: NHD