Hoenderdaell zet roofdierencentrum op straat

• zaterdag 14 januari 2012
  • Categorie: , ,
  • 14 januari 2012 - Hollands Kroon Anna Paulowna  -  Stichting is woest over sommatie: ’Met klauwen van spullen afblijven’

DOOR MARTIJN GIJSBERTSEN

Landgoed Hoenderdaell in Anna Paulowna heeft roofdierenopvangcentrum Pantera gesommeerd een woning aan de Lotweg in Wieringerwaard te ontruimen.

Het huis was onder meer bestemd als onderkomen voor Panteravoorzitter Arno van der Valk en opslagruimte voor de stichting. Ook zou het dienen als huisvesting voor enkele medewerkers van Pantera die in de nieuw gebouwde roofdierenverblijven op Hoenderdaell zouden komen te werken.

Nu - wat Hoenderdaell betreft - de verhuizing van het Friese centrum naar de Noordkop van de baan is, wil Hoenderdaell de sleutel terug. Weigert Pantera dat, dan worden medio volgende maand andere sloten in de woning gezet. Ook moet het roofdierencentrum haar spullen uit het pand halen. Zijn die half februari niet weg, dan zet Hoenderdaell de inboedel - meubilair, kantoor en kantinespullen - in een loods. Pantera krijgt daarna tot half maart de tijd om ze op te halen, anders dreigt Hoenderdaell ze weg te geven of weg te gooien.

De sommatie is Pantera, die niet eens is met het eenzijdig opzeggen van de verhuizing, volledig in het verkeerde keelgat geschoten. „Zo lang er geen juridische duidelijkheid is of Hoenderdaell gehouden is aan samenwerking met Pantera, moeten ze met hun klauwen van onze spullen afbliiven", stelt woordvoerder Ferdinand van Merrienboer woest. Hij kondigt aan dat Hoenderdaell een brief met inhoud van dezelfde strekking krijgt.

Leeuwenpoep

Ook is een portie leeuwenpoep richting Hoenderdaell gestuurd. Pantera gaat dat product verkopen als middel om katten uit tuinen te houden.

Bron: NHD