’Snel crossbaan nodig in buurt Kooypunt’

• woensdag 8 september 2010
  • Categorie:
  •  Den Helder  -  De provincie heeft aangegeven Kooypunt tot permanent crossterrein te willen maken.

,,Het is te hopen dat er snel een besluit komt om Kooypunt tot permanente crossbaan te maken. Anders krijg je straks overal wildcrossers, kunnen we de leden niet meer in de hand houden.’’ Dat zegt voorzitter Gerry Meereboer van de Niedorper Motorclub (NMC) naar aanleiding van het nieuws dat de gemeenteraad van Wieringermeer geen werk meer wil maken van een motorcrossterrein in het zuiden van deze gemeente. ,,De raad heeft er nooit echt aan gewild’’, stelt Meereboer.

De provincie heeft aangegeven Kooypunt tot permanent crossterrein te willen maken. Dit voornemen stuit in de omgeving van Kooypunt en bij Helderse politici op veel weerstand. Gemeente en buren gingen destijds akkoord met een tijdelijke baan en namen geluidsoverlast voor lief. Ze hebben nu het idee dat de provincie ze daarom een permanente baan ’door de strot wil duwen’.
    Een overdekte baan zou een optie zijn.

Bron: NHD