Grotere windturbine aan de Middenweg

• maandag 12 juli 2010
  • 12 juli 2010 Anna Paulowna - De opscha­ling is reeds getoetst door de milieudienst en die heeft besloten dat er geen milieuvergunning nodig is.
    DOOR LYDIA JASPER

Het Polderse college wil medewerking ver­lenen aan de opschaling en ver­plaatsing van de windturbine aan de Middenweg 7a. Het oude model is van het type Bonus en heeft een masthoogte van veertig meter. De nieuwe turbine is een Enercon E53 met een maximale masthoogte van 73 meter en een vermogen van achthonderd kilowatt.

Vergunning

Volgens gemeentevoorlichtster Monique Tesselaar is de opscha­ling reeds getoetst door de milieudienst en die heeft besloten dat er geen milieuvergunning nodig is. ,,Wel moet er een bouw­vergunning komen. Bij de bouw­aanvraag wordt nog een slag­schaduw- en akoestisch onder­zoek uitgevoerd."

Windplan

In de gemeente Anna Paulowna is volgens wethouder Lia Fran­ken wellicht nog plaats voor één windmolenpark. „De oude windmolennotitie moet vervan­gen worden. We wachten nu de uitkomsten van het windplan van de Provincie af. Mocht dat te lang gaan duren, dan gaan we een eigen onderzoek starten."

Bron: NHD