Bouwvergunning ZAP ligt ter inzage

• dinsdag 2 maart 2010
  • 2 maart 2010 Anna Paulowna - ZAP wordt door wethouder Fijko van der Laan omschreven als ’een lastig dossier’.

Van Ewijcksluis

De coöperatie ZAP in Van Ewijcksluis wil haar kantoor integreren in het bedrijfspand. Het plan ligt ter inzage bij de gemeente. Het kantoor zit nu nog in een an­der pand.

ZAP wordt door wet­houder Fijko van der Laan om­schreven als ’een lastig dossier’. Het bedrijf wil zijn activiteiten uitbreiden, maar dat stuit op weerstand.

Gelijktijdig met deze bouwaanvraag is ook een aan­vraag gedaan voor extra bedrijfs­opstallen. „Een groep inwoners wil dat we ingrijpen", zegt Van der Laan. „Zij hadden de indruk dat de huidige activiteiten in strijd waren met het bestem­mingsplan. Dat hebben we gron­dig uitgezocht. Het kwam er uit­eindelijk op neer dat de activitei­ten konden worden geschaard onder een overgangsbepaling. Het gaat niet om nieuwe, maar om bestaande activiteiten."

Bron: NHD