Geen crossbaan

• zaterdag 27 februari 2010
  • Categorie:
  •  Wieringermeer  -  In een gesprek met gedeputeerde Leila Driessen werd de wethouder van de Wieringermeer duidelijk gemaakt dat de crossbaan definitief naar Den Helder gaat verhuizen.

“Als een verslaggever vraagt of het waar is of de provincie 60 hectare grond aangekocht heeft voor de motorcross dan kan ik met schoon geweten zeggen dat dat niet waar is. Tenslotte is de aangekochte grond door de provincie veel minder dan zestig hectare.” Zo verklaarde wethouder Jan van den Bos de uitspraken die tijdens een interview met het Noord Hollands Dagblad in de krant verschenen waren.

Dorien Sybenga (Progressief Wieringermeer) had haar bedenkingen bij het interview met wethouder van den Bos kenbaar gemaakt tijdens de raadsvergadering van de gemeente Wieringermeer. Niet weten van de grondaankoop in de Wieringermeer ten behoeve van de motorcross? En dat terwijl het in de provinciale structuurvisie stond? Merkwaardig, of de wethouder Financiën dit toch maar even duidelijk wilde maken.

Met de boerenslimheid van den Bos eigen ontweek van den Bos de opmerkingen van Sybenga. “Ik weet dus niets van de aankoop van 60 hectare grond, en verder heb ik de verslaggever niet wijzer gemaakt.”aldus van den Bos.

Overigens kwam van den Bos meteen daarop met het echte nieuws. De motorcrossbaan in Wieringermeer gaat definitief niet door. In een gesprek met gedeputeerde Leila Driessen werd de wethouder van de Wieringermeer duidelijk gemaakt dat de crossbaan definitief naar Den Helder gaat verhuizen.

“Binnenkort kunt u van mij een voortel verwachten om de motorcrossbaan definitief van de agenda te halen.” volgens van den Bos die daarop constateerde dat de fractieleidster van de Progressieve daarop reageerde met een grote glimlach.

Bron: Wieringermeerplaza