’Polenhotel’: 75 euro per week per persoon

• dinsdag 27 januari 2009
  •  Provincie NH  -  Bedrijven hebben inmiddels positief gereageerd op het vorige week bekendgeworden plan.

Andijk

Poolse en andere buitenlandse werknemers gaan in het ’woonpark’ in kassengebied Het Grootslag in Andijk en Wervershoof 75 euro per persoon per week betalen. Dat is op basis van een ’hotelkamer’ met kitchenette. Voor twee personen, inclusief gas, water, licht en beheerskosten.

Voor die prijs is het plan volgens woningstichting Het Grootslag haalbaar. Voorwaarde is wel dat de huisvesting van circa 250 werknemers zeker 25 jaar mag blijven bestaan. Van de gemeenteraad van Andijk wordt donderdagavond een uitspraak verwacht over deze huisvestingsvorm van buitenlandse werknemers. Maar alleen over het principe, de wenselijkheid. ,,Als de gemeente mee wil werken gaan we verder’’, zegt directeur Hans Kröger van woningstichting Het Grootslag. De corporatie en de bedrijven die het kassengebied ontwikkelen schatten de totale investering op 25 tot 30 miljoen euro. Als alles meezit kan het ’woonpark’ - drie hectare met appartementen in boerderij-achtiige gebouwen en recreatievoorzieningen - er over twee jaar zijn.

Bedrijven hebben inmiddels positief gereageerd op het vorige week bekendgeworden plan. Sommige willen er zelfs in investeren, zegt Kröger.

Bron: NHD