Noodkreet uit Burgerbrug tegen turbines

• maandag 26 januari 2009
  • Categorie: , , , ,

• Ze stellen dat geen rekeningen is gehouden met aanvullende eisen over ge­luidsmetingen, omdat het wind­park Jan van Kempen dan niet zou mogen worden gebouwd.

BURGERBRUG

In een laatste poging om plannen voor mega­windturbines bij hun dorp te verijdelen hebben de inwoners van Burgerbrug zich in een noodkreet tot de raadsleden ge­wend.

Die beslissen morgen­avond. Uitstel van besluiten tot na de discussies over het nieuwe windplan voor Zijpe, is hun in­zet. In een manifest spreken de inwoners van manipulatie en volksverlakkerij.

Ze stellen dat geen rekeningen is gehouden met aanvullende eisen over ge­luidsmetingen, omdat het wind­park Jan van Kempen dan niet zou mogen worden gebouwd. Huizen van Burgerbrug vallen dan binnen de geluidscontou­ren. „Laat u zich geen rad voor ogen draaien, als een turbine eenmaal staat, komt-ie nooit meer weg zoals uit molen Grote Sloot 158 blijkt," aldus de inwo­ners die een ’verborgen agenda’ vrezen omdat de eisen in het nieuwe windplan strenger zou­den zijn.

NHD