Arrogantie bestuur nekt Beter Wonen

• zaterdag 20 december 2008
  • Categorie: , , ,
  •  20 december 2008 - Wieringen  -  De aan­wezige deskundigen ’werkten’ voor voorzitter Visser. Hun ge­peperde declaraties betalen de leden.

Leven na de dood’

’ Woningbouwcorporatie Beter Wonen is dood, maar dat staat niet in de statuten van de vereni­ging. Dus Beter Wonen leeft nog.’

DOOR PETER ZETHOVEN

Donderdagavond bleek in ’t Vi­kingschip in Den Oever hoe ziek de corporatie is. De wo­ningbouwvereniging heeft le­den. Die belasten een bestuur met het aansturen van de dage­lijks leiding, want het ’echte’ werk wordt uitgevoerd door ze­ven personeelsleden. Vervolgens wordt ’boven’ het bestuur een raad van toezicht aangesteld, die het bestuur kritisch volgt. Vervolgens ontstaat in de prak­tijk een soort arrogantie van de macht, die, goed bedoeld of niet, kant noch wal raakt. Niet te toleren valt vanuit democratisch oogpunt. Iemand be­kladden is gemakkelijk.

Geluk­kig dat de vertegenwoordigers van de leden en het bestuur er alles aan deden om de discussie zuiver te houden. Ad-interim voorzitter R. Visser was dan wel al of niet terecht de gebeten hond. Hij hield wél stand in het rumoer. De terecht woedende leden misten als het erop aan­kwam nét de nodige kennis om het karwei bestuurlijk af te ma­ken en hun ad-interim voorzit­ter te decapiteren. Zij werden zelfs dubbel ’genaaid’.

De aan­wezige deskundigen ’werkten’ voor voorzitter Visser. Hun ge­peperde declaraties betalen de leden. Een schijntje trouwens voor Beter Wonen, lijkt me. Want ’n hoofdadministrateur verdient daar 120.000 euro. Bij­na Balkenende. De ad-interim voorzitter adviseert zichzelf.

Bron: NHD