Paardenwei wordt klein recreatiegebied

• vrijdag 31 oktober 2008
  • Categorie:
  • 31 oktober 2008 Anna Paulowna - De paarden­wei bij de entree van Van Ewijck­sluis wordt volgend jaar inge­richt als natuur- en recreatiege­bied.
    VAN EWIJCKSLUIS

Dit voorstel van de fractie van de PvdA vond deze week steun bij een meerderheid van de gemeenteraad.

Bij de entree van Van Ewijcksluis vanaf de Van Ewijcksvaart ligt een stukje land dat eigendom is van de gemeente en in gebruik is als paardenwei. In het bestemmingsplan 1990 was reeds voorzien dat dit stuk grond ingericht zou worden als natuur- en recreatiegebied. Tot nu toe is er echter nooit krediet voor beschikbaar gesteld. Nu de begroting 2009 een meerjarig positief rekeningsaldo voorziet, vindt de fractie van de PvdA het gerechtvaardigd deze lang voor­ziene herinrichting van het ge­bied ter hand te nemen.
    Met uit­zondering van het CDA was de gehele raad het hier mee eens.

Gedacht wordt aan de aanleg van een schelpenpad, vissteiger, beplanting en zitbanken. De verdere planvorming zal in overleg met omwonenden vorm worden gegeven.

Bron: NHD