Kort geding tegen Meskers Media BV

• woensdag 18 juni 2008
  • 18 juni 2008 Breezand - De activiteiten van Meskers Media Affairs BV zijn op een laag pitje gezet wegens liqui­diteitsproblemen.
    Volgens Theo Meskers is die situatie niet van invloed op zijn bedrij­ven Meskers Advies en MPVideo.

Gisteren diende voor de recht­bank in Alkmaar een kort geding dat aangespannen was door ac­countant Verheul, Baré & Part­ners uit Schagen. De boekhou­ders hebben voor 10.665 euro werk verricht voor het mediabe­drijf. Meskers betaalde de nota niet. De accountants zetten de deurwaarder er op. Die kreeg te horen dat er betalingsproblemen waren.

Gisteren zat de rechtbank tevergeefs te wachten op Meskers dan wel diens gemachtigde. Theo Meskers reageert desge­vraagd: „Ik heb me niet voor de rechtbank laten vertegenwoordi­gen omdat ik er niets voor voel juridische kosten te maken in een zaak die zonneklaar is. De claim wordt niet betwist, maar wel het moment waarop die kan worden ingelost."

Volgens Meskers dateren de financiële pro­blemen van Meskers Media uit 2006 en zijn terug te voeren op de risicovolle markt van gespon­sorde televisie, waarop het be­drijf zich begeeft. „Onderhandelingen met onze huisbankier leidden niet tot het gewenste re­sultaat. Dat noodzaakte ons om het kantoorpand te koop aan te bieden en de overwaarde vrij te maken. Dat proces heeft veel tijd in beslag genomen. De verkoop is nu rond, maar we zijn inmid­dels ingehaald door de tijd."

Meskers vindt het spijtig dat de accountant uit Schagen tot het kort geding is overgegaan. De rechtszaak verandert niets aan de situatie, maar zorgt wel voor veel ophef.

Rechter Van der Molen liet de eisende partij dinsdag niet lan­ger in ongewisheid: „U kunt er op rekenen dat u donderdag 19 juni een toewijzend vonnis krijgt." Dat houdt in dat de schuld voldaan moet worden.

Bron: NHD