Besloten vergadering over Van Ewijcksluis

• dinsdag 27 mei 2008
  • 27 mei 2008 Anna Paulowna - Op het ge­meentehuis van Anna Paulowna vindt vanavond een besloten ver­gadering plaats over Van Ewijck­sluis.
    De PvdA wil met betrokke­nen praten over de ontwikkelin­gen.

Vraag is of ZAP moet uit­breiden of dat er huizen ge­bouwd moeten worden. VVD-fractieleden Jaap Looije­steijn en Mirko Hruska hielden samen met secretaris Alexander op de Weegh op dinsdag 20 mei al een eerste rondetafelgesprek met inwoners.

Een groep bewo­ners liet weten dat zij de vergro­ting van de ZAP-loods niet ge­wenst vindt en vreest voor een toename van de verkeersdrukteop de Van Ewijcksvaart. Deze in­woners zagen meer in een ver­huizing van ZAP, zodat er hui­zen gebouwd kunnen worden. Volgens de VVD opmerkelijk, aangezien bij het college en de raad van Anna Paulowna het beeld heerst dat woningbouw in Van Ewijcksluis juist niet ge­wenst was. Volgens deze groepbewoners is bij het bespreken van de plannen voor woning­bouw de toon verkeerd gezet. Bij de eerste plannen werd uitge­gaan van een zeer groot aantal woningen. Maar met de vrijko­mende grond moet het voor een projectontwikkelaar ook moge­lijk zijn een kleiner aantal wo­ningen te realiseren.

Lees ook:

‘Wij voelen ons bedonderd’

Belofte Polder is geen toegezegd ijsje

Verdubbeling aantal woningen van Ewijcksluis van de baan

Waarom deze herhaling van zetten?

Bron: NHD