Wieringermeer is weer terug bij af met durfsport

• donderdag 3 april 2008
  •  Noordkop  -  De gemeente Wieringermeer is weer terug bij af met de plannen voor de bouw van een overdekt durfsportcentrum.

WIERINGERWERF

Investeerders, die bereid waren om er geld in te steken, zijn. onlangs afgehaakt. Dat vertelde wethouder Jan van den Bos afgelopen donderdag aan de gemeenteraad.

De gemeenteraadsleden kregen verleden jaar een presentatie van enkele ondernemers die er wel brood in zagen om een overdekt durfsportcentrum neer te zetten in de polder. Ze vertelden dat hun plan werd gesteund door een groep investeerders. De kosten zouden dus geen bezwaar zijn.

’We hebben in februari gesprekken gevoerd met deze ondernemers. Daaruit bleek dat de investeerders zenuwachtig zijn geworden door de uitspraak van gedeputeerde Ton Hooijmaijers dat het circuit van Zandvoort wellicht naar Den Helder kan worden verplaatst. Op basis van die uitlatingen hebben ze zich teruggetrokken", vertelde Van den Bos, die eraan toevoegde dat het college binnenkort komt met een stappenplan, waarin ze zal aangeven hoe ze verder dient om te gaan met dit onderwerp.

De provincie Noord-Holland gaat onderzoeken of het circuit van Zandvoort verplaatst kan worden naar Den Helder, vlakbij Den Helder Airport. Het is namelijk de vraag of het circuit nog lang op de huidige locatie kan blijven, gelet op alle geldende geluidsbeperkingen.

"Een verplaatsing naar een andere locatie zou wel eens een win-win-situatie kunnen opleveren. Dan moet je zeker niet nalaten dat goed te onderzoeken", liet gedeputeerde Hooijmaijers eind verleden jaar weten.

Den Helder staat positief tegenover de komst van het circuit, waar dan wellicht ook ruimte zou zijn voor motorcrossers. "Dit is een grote kans voor Den Helder en de regio", aldus burgemeester Hulman van Den Helder.

De provincie Noord-Holland heeft overigens reeds een stuk grond aan de Groetweg aangekocht. Dat deel van de polder werd in het verleden gezien als een geschikte locatie voor een motorcrossbaan. Volgens Erik Annaert (VVD), partijgenoot van gedeputeerde Hooijmaijers, is die plek te klein om plaats te bieden aan een overdekt durfsportcentrum. Dat vertelde hij afgelopen zaterdag in het lokale radioprogramma Politiek Café.

"Ik zou er niet van opkijken als er uiteindelijk in de polder geen plek blijkt te zijn voor een durfsportcentrum. Door de komst van Agriport en het Wieringerrandmeer wordt het een steeds lastiger verhaal."

Over partijgenoot Hooijmaijers vertelde Annaert: "Het is een feit dat hij niet altijd even handig optreedt. Misschien is het een stukje strategie van hem, maar het pakt niet altijd even gelukkig uit."

NHD

Bron:  Wieringermeerbode