Omwonenden van illegale windturbine vragen hulp aan raadsleden.

• dinsdag 1 april 2008
  • Categorie: , , , ,

• Gaan de raadsleden van Zijpe zich inspannen voor burgers met problemen?

Onderstaande brief hebben de raadsleden van Zijpe ontvangen over de illegale windturbine, waarvan de omwonenden enorm veel overlast ondervinden.

De Burger Kies Vereniging t.w. mevr. Schenk-Eriks, mevr. Rampen-Van de Put, de heer Kröger en de heer Nieman

De Partij van de Arbeid t.w. mevr. Binkman, mevr. Oudhoff-Van der Velden, de heer Verheggen en de heer Van Ee

Het Christen Democratisch Appèl t.w. de heer Klaver, de heer Schouten en de heer Vriend

De Volkspartij voor Vrijheid en Democratie t.w. de heer Nieuwenhuizen en de heer Marees

Natuurlijk Zijpe t.w. de heer Koning en de heer Maarschall.
    30-3-2008

Geachte dames en heren,

Hierbij doe ik u de email toekomen die ik vandaag aan wethouder Blonk zond. De inhoud moge voor zichzelf spreken, waarbij ik hoop dat de ernst van deze zaak nu ook tot u voldoende is doorgedrongen.
    Ik richt mij tot u persoonlijk om u te vragen om mij en mijn medeomwonenden van deze illegale turbine bij te staan. Ik vraag u dus niets meer dan in actie te komen om uw wettelijke bevoegdheid als hogste controleur van het Gemeentebestuur gestand te doen.
    Uit de media heb ik vernomen, dat u actief op pad gaat om contact te zoeken met de burgers van Zijpe om eventuele problemen die er bij hen leven te helpen oplossen. Dit is heel goed. Hiermee toont u aan dat u uw zorgplicht tegenover hen die u in de gemeenteraad gekozen hebben, althans in voornemen, serieus neemt.
    Beschouwt u dit verzoek a.u.b.als een verzoek aan elk van u persoonlijk. Graag ontvang ik dan ook van elk van u persoonlijk antwoord op deze email, opdat ik en alle andere mensen hier aan de Grote Sloot weten, op wie van de raadsleden we al of niet kunnen rekenen.
    Ik vertrouw op een hopenlijk positieve reactie uwerzijds, in afwachting daarvan,
    met vriendelijke groeten,

Ina Vonk