Is ton voor plannen Van Ewijcksluis zinvol?

• woensdag 20 februari 2008
  • 20 februari 2008 Anna Paulowna - De laatste jaren kwamen verschillende private partijen met ideeën om het gebied rondom de ZAP-loodsen - een lelijk plekje op de parel van Anna Paulowna - te ontwikkelen.

De politiek luisterde maandagavond naar de presentatie die Mindfulness gaf op het gemeentehuis van Anna Paulowna en krabde zich bij voorbaat al achter de oren. Het zou een ton gaan kosten om het Utrechtse bedrijf plus externe hulp in te schakelen en om mogelijke ontwikkelingen in Van Ewijcksluis vlot te trekken. Dat is een fors prijskaartje.

De laatste jaren kwamen verschillende private partijen met ideeën om het gebied rondom de ZAP-loodsen - een lelijk plekje op de parel van Anna Paulowna - te ontwikkelen. Doordat de bewoners van het dorp zich niet konden vinden in de ontwikkelingen waren die projecten gedoemd te stranden.

Om toch tot een oplossing te komen, riep het college de hulp in van Mindfulness. Het Utrechtse bureau oogstte eerder succes met haar stakeholdersmethode.

Jan Beets van de dorpsvereniging: ,,Voor ons hoeft het allemaal niet, maar als u het project toch door wilt laten gaan, dan praten we graag mee.’’ De spreker vroeg zich af of het wel zinvol, dan wel verantwoord, is om zo’n groot bedrag te budgetteren voor een project waarvan lang niet zeker is of het wel zal slagen. ,,Ons dorp is al vitaal genoeg.’’

Bron: NHD