ONTWIKKELING Verder overleg Van Ewijcksluis

• woensdag 9 januari 2008
  •  9 januari 2008 Anna Paulowna - Ie­dere belanghebbende gaat blan­co het proces in, zonder vooraf voorwaarden te stellen.
    Het bureau Mindfulness uit Utrecht heeft binnen afzienbare tijd een eerste oriënterende ge­sprek met de dorpsvereniging van Van Ewijcksluis.

Het bureau wil met alle belanghebbenden de ontwikkelingsmogelijkhe­den voor het dorp bekijken. Tijdens een informatieavond in juni ageerden bewoners fel te­gen het plan van ontwikkelaar Grondzaak BV. Volgens de aan­wezigen was het te massaal. Om de besprekingen toch weer op gang te helpen, heeft de ge­meente Anna Paulowna de hulp ingeroepen van een onafhanke­lijk procesbegeleider. „We werken volgens de stake­holdersmethode", legt wethou­der Fijko van der Laan uit.

„Ie­dere belanghebbende gaat blan­co het proces in, zonder vooraf voorwaarden te stellen. Alleen op die manier kunnen we er sa­men uitkomen. Mindfulness trok al eerder plannen in Naarden en Loosdrecht recht."

Bron: NHD