’Nog niet crossen op plek honden’

• dinsdag 29 januari 2008
  •  29 januari 2008 - Den Helder  -  De NHC (Niedorper Honden Club), die illegaal gebruik maakt van grond aan de Groetweg in Wieringermeer, is gesommeerd per 1 oktober hun stek te verlaten.

Het terrein is gekocht door de provincie en is bestemd als motorcrossbaan. Daarmee is niet gezegd dat dit najaar al een einde komt aan een bijna dertig jaar durende odyssee naar een eigen motorcrossplek in de Kop van Noord-Holland.
    Dat zegt wethouder Jan van den Bos van Wieringermeer. Want de provincie mag dan wel eigenaar zijn van de grond; het is de gemeente die de komst van de motorcrossbaan planologisch mogelijk moet maken.
    Volgens hem zijn de ’opzegging’ van de hondenclub en de komst van een crossbaan twee op zich staande feiten.
    Politiek Wieringermeer is er nog niet van overtuigd dat dit de juiste plek is voor een crossbaan en ook niet welke vorm die moet krijgen. Binnen de gemeente leeft al jaren de wens om te komen tot een durfcentrum, waarin allerlei snelle activiteiten worden gecombineerd. Zoals een kartbaan, een trailcircuit, een verkeersschool of een rijopleiding.
    Bron: NHD