Eerste grote wedstrijd motorcrossers op Kooypunt

• donderdag 3 januari 2008
  • 3 januari 2008 - Den Helder  -  Tot dusver waren het alleen trainingsritten, maar komende zondag 6 januari gaat het echt gebeuren.

Dan worden de eerste officiële motorcrosswedstrijden op het nieuwe circuit bij bedrijventerrein Kooypunt gehouden. Volgens woordvoerder Henk Gouwenberg van motorcorssclub Den Helder belooft het een groots evenement te worden.

,,We verwachten zo’n tweehonderd crossers uit heel Noord-Holland.’’ De wedstrijden beginnen om twaalf uur, de eerste trainingen zullen al om tien uur plaats vinden. Er wordt gereden in alle klassen crossmotoren.

Zoals bekend dient het circuit op Kooypunt als voorlopige oplossing voor crossminnend Noord-Holland, in afwachting van een definitieve baan elders.

Bron: NHD