Van Dijk onder vuur over scholen

• woensdag 29 januari 2014
  • Anna Paulowna - Wethouder Jan Steven van Dijk wacht morgen een warm avondje tijdens de gemeenteraadsvergadering van Hollands Kroon.

Oppositiepartij D66 heeft met coalitiepartij VVD een debat aangevraagd met de PvdA-wethouder over de scholenbouw in Slootdorp en Hippolytushoef. De fracties maken zich zorgen-over de voortgang van de bouw van de scholen in beide dorpen.

„Hoewel wethouder Van Dijk vorig jaar heeft toegezegd - samen met de betrokken partijen - op zoek te gaan naar de beste locatie voor de nieuwe scholen, komen ouders en medezeggenschapsraden meer en meer in het verweer tegen de wijze waarop dit gaat", zo laten D66 en de VVD weten. Volgens de fracties is de informatieverstrekking door de wethouder 'voor verbetering vatbaar'. „Citaten uit zijn mond in de media zijn tegenstrijdig. Ouders reageren daarop.

D66 en de VVD vinden dit zorgelijk en hebben verzocht om een verhelderend debat met de wethouder met als doel het proces geheel transparant te maken en tot celi goede afstemming te komen met de betrokkenen." Jan Steven van Dijk

NHD

.