Verzet tegen turbine blijft

• dinsdag 5 oktober 2010
  • 5 oktober 2010 Zijpe - Natuurlijk Zijpe, camping De Lepelaar en diverse omwonen­den verzetten zich ook tegen de bouw van een nieuwe turbine.
    „Het Kritisch Platform Ontwikkeling de Zijpe zal zich blijven verzetten tegen de bouw van nieuwe alleenstaande windturbines," verzekerde voorzitter Henno Dasselaar. De commissie voor bezwaar en beroep in de gemeente Zijpe voerde gisteren de behandeling voor de bouw van een windturbi­ne aan de Westerduinweg af om­dat de aanvraag was ingetrok­ken. Inmiddels ligt er wel een nieuwe aanvraag. Aangepast aan de afmetingen van de turbi­ne," volgens aanvrager Van der Salm.

Aanvankelijk zou het gaan om een turbine van 32 meter hoog, terwijl het bestemmings­plan maximaal 20 meter toelaat. Maar volgens Dasselaar moet dat niets uitmaken. „Beleid van ge­meente en ook de provincie gaat steeds meer in de richting, om solitaire turbines te weren. Dan moet je er nu niet aan gaan mee­werken."

Hij wijst erop dat ook Natuurlijk Zijpe, camping De Lepelaar en diverse omwonen­den zich verzetten tegen de bouw van een nieuwe turbine.

Bron: NHD